Sidst opdate:
31, 10, 2016, 16:40

2007

Farvel 2007

Så blev 2007 brugt op og vi er klar til at tage fat på en nyt og endnu ubrugt år, men inden vil vi lige mindes 2007.

Januar:

Blev en lidt pudsig måned, for Pia havde mellem jul og nytår 2006 søgt orlov fra SKAT og januar blev derfor en "overgangsmåned", hvor der blev ryddet op og afholdt restferie. Vi skulle have været på en uges skiferie til Isaberg, men der var desværre ingen sne, så vi fik pengene tilbage og blev hjemme. Pia skulle afholde sin ferie så 3 af dagene blev brugt på at være med pigerne i skole - én dag med hver.

Februar:

Pia startede på sit nye job, som AC-fuldmægtig hos FBE-Medicin ved Sygehus Syd (Næstved, Nykøbing, Fakse og Nakskov sygehuse).

Børnene havde vinterferie og var et par dage hos mormor i København og resten tiden holdt de ferie sammen med Aleks, som havde flyttet sin ferie, da skiferien blev aflyst.

Marts:

Var måneden hvor Aleks fyldte 37 år, men derudover skete der ikke det store.

April:

Pigerne indledte måneden med 3 dages påskeferie hos farmor og farfar i deres nye hus i Ørslev ved Vordingborg.

Cornelia droppede sin korte fodboldkarriere og startede på rideskole, hvilket har haft stor effekt på resten af familien!

Senia blev 8 år den 18. april og for Senia betød dagen endnu 2 år inden hun må få mobiltelefon og når man kun er 8 år er 2 år en evighed!

Både Erica og Senia havde gået til standarddans hele vinteren og afsluttede sæsonen med afdansningsbal den 21. april. De er begge rigtig gode og har heldigvis begge fortsat "dansekarrieren" i sæsonen 207/2008.

Erica brugte i april også meget tid på at indspille en CD sammen med Holsted Kirkes børne- og pigekor, som hun har sunget i siden januar 2006.

Maj:

Blev måneden hvor også Erica startede på rideskole og vores hoppe Catalina blev drægtig. Vi får derfor vores 3. "hjemmeavlede" føl i april 2008.

Det var også måneden hvor vores to første føl blev henholdsvis 1 og 2 år, hvilket betyder at 2008 bliver året hvor Pia skal ride den første "hjemmeavlede" hest til.

Juni:

Var en travl måned med diverse arrangementer op til skoleafslutningen og forberedelse af familie week-end for Familen Rasmussen (Aleks' far's familie), som dette år blev holdt hos os. Vi var i alt 42 børn og voksne lørdag eftermiddag/aften, hvor week-enden var på "sit højeste". Mange kom fredag aften og tog afsted søndag formiddag. Trods det kolde og regnfulde sommervejr blev det en utrolig hyggelig oplevelse, som vi glæder os til at deltage i igen i 2008.

Juli:

Pigernes sommerferie blev indledt med, at vi hentede vores nye hund Frigg, som er en brun labrador tæve. Hun var 8 uger da vi hentede hende mandag den 2. juli.

Frigg

Pia og pigerne var hjemme hos hende de tre første dage, hvorefter pigerne var på 2 dages camping i Karrebæksminde sammen med vores venner Charlotte og Michael samt Michael's søn Kasper.

Efter at have været på camping var pigerne hjemme i week-enden inden de drog af sted på én uges ferie hos mormor og morfar i sommerhuset på Enø.

Cornelia's 7 års fødselsdag blev fejret søndag den 15. juli.

Ridepigen Cornelia på sin 7 års fødselsdag, hvor hun bal. fik en ridehjelm i gave.

Vores egen ferie blev indledt med en smuttur til Roager ved Ribe hos Aleks' familie, hvor vi bla. var med vægteren rundt i Ribe by. På vejen hjem fra Jylland hentede vi to kattekillinger i Sorø. Killingerne blev døbt Sørøver og Pirat, men desværre døde Pirat senere på måneden (vi har desværre også jagthunde!). Efter et par forsøg har vi nu killingerne Sørøver og Sally samt vores

"gamle" kat Carlos.

Uge 30 brugte vi på at holde ferie derhjemme inden vi tog af sted på ferie. De første dage brugte vi hos vores venner Mette og Christian og deres piger Sarah og Mathilde, som bor i Otterup. Vi var bla. i Odense og se eventyrforestilling.

Mandag den 30. juli kørte vi fra Mette og Christians dejlige varme og tørre hus til et lille forblæst telt på Langelands Festivalen. Festivalen startede onsdag, så vi fik også været lidt turister selvom vejret ikke indbød til det.

Det "luksuriøse kæmpe" telt på Langeland.

August:

Efter 3½ gode festivaldage kørte vi til Nordjylland for at fejre farbror Frank's 40 års fødselsdag.

Vi var tilbage i Næstved søndag den 5. august og havde lige en enkelt feriedag mere inden Aleks og Pia skulle begynde arbejde og pigerne tog på 4 dages ferie hos farmor og farfar.

Tirsdag den 14. august startede Cornelia i 1. klasse og vi var for sidste gang med til 1. skoledag! Senia startede i 2. klasse og Erica i 4. klasse, hvilket betyder at hun nu ikke længere går i indskolingen, men derimod på mellemtrinnet, hvilket også betyder at hun har fået nye lærer og er flyttet til en anden del af skolen. Erica kan heller ikke længere gå i SFO'en (SkoleFritidsOrdningen) og da vi heller ikke kan få en klubplads til hende nyder vi godt af, at bedsteforældrene mulighed for at hente pigerne fra skole to gange om ugen.

Skolestart betød også genopstart af det daglige ræs med diverse klassearrangementer og fritidsaktiviteter. Erica og Senia startede op på samme hold til svømning og Senia fulgte i Erica's spor så de nu begge går til kor. Derudover startede rideskolen igen og Erica og Cornelia fortsatte deres rytterkarriere.

September:

Måneden blev indledt med en høstfest for Erica's klasse, som blev holdt hos os, så vi havde endnu en gang travlt med stille telte op og gøre klar til en stor flok mennesker.

Derudover havde vi (læs Aleks) travlt med at lave hestestald, så der kunne blive en boks til hver hest. Vi har nu plads til 6 heste og med det kommende føl vil alle pladser være optaget.

Oktober:

I børnenes efterårsferie havde vi gennem Pia's arbejde lejet et hus ved Kruså, så lørdag den 13. oktober pakkede vi bilen med bla. 5 cykler og kørte af sted til det sønderjyske. Det blev en utrolig god ferie. Såvel huset som vejret var perfekt og vi fik slappet af samt set en masse af området omkring Flensborg Fjord. Det er et perfekt område med en masse historie og natur.

November:

Blev måneden hvor også Senia startede på rideskole. Så nu har vi tre piger som alle tre går på rideskole og som alle tre rider på Rasmine og som alle tre er bidt af en gal hest, så Aleks har truet med at indføre hestecensur ved aftensmaden!

November var også måneden hvor Erica og Cornelia deltog i deres første ridestævne, men det var ikke det store succes for deres hold blev "kun" nummer 2 og fik ingen roset, men kun et diplom med hjem. Det passede ikke konkurrencemennesket Erica.

Derudover stod november måned på en masse aktiviteter i forbindelse med skolen og den kommende jul.

December:

Udover det sædvanlige juleræs var der også det sædvanlige fødselsdags-ræs, da Pia blev 37 år den 11. december og Erica 11 år den 14. december.

Juleaften holdt vi hjemme samme med mormor og morfar og 1. juledag var vi til julefrokost hos farmor og farfar.

Nytårsaften holdt vi ligeledes hjemme (hos vores dyr). Vi havde ingen gæster men hyggede os gevaldigt med bla. sangkokurrence.

Pigerne klar til at hoppe ind i det nye år!

Det var lidt om hvad Familien Drostgaard har brugt år 2007 til. Vi håber og tror at 2008 bliver mindst ligeså oplevelsesrigt. Vi starter i hvert fald året med en uges skiferie i Trysil (Norge) sammen med Familien Frisenborg (Kia, Ole Michael, Micha og tvillingerne Olympia og Tristan).

Vi håber at vores familie og venner

også kan se tilbage

på et godt år 2007 og vi ønsker

at alle får et godt og lykkebringende år 2008!!!